Friday, May 28, 2004

Cara halau hantu

Polong

Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah ‎cari kelemahannya. Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas ‎kepalanya dan tarik kain balutannya. Sudah tentu dia akan berasa malu ‎kerana dia tidak pakai apa apa pun, selain kain kapan pembungkusnya tu.

Langsuir

Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda renung balik ‎muka

dia sambil jelir-jelir lidah. Kalau tak pun tunjuk cermin muka kat dia, ‎pasti dia tersipu-sipu malu.

Pontianak

Hantu yang suka ketawa. Kalau terserempak dengan dia, kita pun mestilah ‎ketawa sama. Kalau boleh kita cuba mengilai lebih kuat dari dia, tentu ‎dia boring.


Hantu Raya

Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia. Cara ‎mengalahkannya

senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia, bagi duit raya, ‎ajak main meriam buluh, suruh kacau dodol atau jaga lemang. Tentu dia ‎tak kacau kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.

Hantu Galah

Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi.Kalau terjumpa dia, kita ‎hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada di situ.

Jerangkung

Dia ni ada kulit tapi nipis. Tinggal rangka saja, dan paling mudah ‎untuk menewaskannya. Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk ‎dan lihat gerak-gerinya mengimbangi badan untuk berdiri tegak.

Toyol

Lgi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen berguni-‎guni..nanti

dia ingat duit emas,lepas tu dia pikul bawak balik bagi tuannya...lepas ‎tu sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya kerana mana nak tukar ‎duit satu sen banyak2 tu...

Hantu Ponteng

Yang ni payah sikit nak cakap sebab,hantu-hantu ni cam korang ‎lerrr..takder kerja lain asyik ponteng keja , lepaih tu nengok e-‎mail..macam sekarang nih..sah-sah tengah baca e-mail nie..macamana nak ‎jawab..korang sendiri gak jadik hantu..jadi bawak-bawaklah buat keja ‎‎.....hehe! hehehehe‎

No comments: