There was an error in this gadget

Friday, May 28, 2004

HATI DAN PERASAAN ‎

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum ‎menemui insan yang betul supaya ‎apabila kita akhirnya menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.‎

‎Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang telahpun dibukakan untuk kita.‎

Kawan yang paling baik ialah seseorang yang anda boleh duduk di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yang pernah dialami.Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehinggalah 'ia' datang.‎

‎Memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda kembali!Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Nantikan sahaja ia untuk mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda. Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

‎Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ianya palsu. Jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut.Carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk ‎mencerahkan hari yang suram. Carilah yang membuatkan hati anda tersenyum. Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila anda teramatkan rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda dan memeluknya dengan sebenar.Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan, pergilah ke mana-mana yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.

‎Semoga anda memiliki kebahagiaan yang cukup untuk membuatkan diri anda menarik, percubaan yang cukup untuk membuatkan anda kuat, kesedihan yang cukup untuk memastikan
‎anda adalah seorang insan dan harapan yang cukup untuk membuatkan anda bahagia. Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang.Jika anda rasa ianya menyakitkan anda,
‎fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga. Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yang terbaik. Mereka hanya membuat yang terbaik
‎dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka.‎Kebahagiaan terletak kepada mereka yang menangis,mereka yang terluka, mereka yang telah mencari dan mereka
‎yang telah mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka.

Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan tangisan.
‎Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan kehidupan yang lalu yang telah dilupakan. Anda tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam.‎Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang di
‎sekeliling anda tersenyum. Teruskanlah hidup anda supaya apabila anda mati nanti, andalah yang akan tersenyum dan orang sekeliling anda pula yang akan menangis.
‎Sampaikan pada sebanyak mana orang yang tersayang,tanda peringatan anda pada mereka

ETIKA PENGURUSAN DIRI

Jangan takut kepada kegagalan kerana apa yang paling ditakuti ialah anda tidak mempunyai cita-‎cita untuk mencuba.‎
‎1. Mempunyai tujuan hidup‎
Kenal pasti tujuan hidup sebenarnya. Matlamat peribadi hendaklah sama atau selari ‎dengan matlamat organisasi supaya wujud matlamat hakiki yang membawa kepada ‎kebahagian diri dan bersesuaian dengan organisasi. Setiap matlamat yang dibentuk ‎hendaklah yang khusus dan jelas.‎
‎2. Menjaga harga diri.‎
Setiap manusia itu mempunyai harga diri yang tersendiri. Kita seharusnya berasa puas ‎hati di atas kejayaan kita. Setiap kejayaan yang diperolehi hendaklah dibanggakan dalam ‎keadaan tenang. Tidak perlu perasaan ego atau membangga diri setelah setiap kejayaan ‎diperolehi. Untuk menjamin kita dapat mengekalkan harga diri yang baik hendaklah ‎tanamkan sifat ingin manjadi insane yang positif.‎
‎3. Sabar.‎
Orang yang tiada keyakinan biasanya kurang sabar. Setiap yang kita lakukan tidak ‎semestinya dapat dicapai kejayaan dalam waktu yang singkat. Orang yang mempunyai ‎keyakinan diri biasanya tertumpu kepada masa kini dan sebotaj masa depannya. Kita ‎janganlah mengharapkan sesuatu penghargaan itu dating dengan segera apabila kita ‎melakukan sesuatu dengan baik. Ia akan datang dengan sendirinya tanpa minta-minta.‎
‎4. Bentuk sifat ingin meneroka.‎
Keingan untuk meneroka sesuatu yang baru akan membentuk sifat kreatif dan inovatif ‎dalam diri. Kita selalu beranggapan bahwa apa yang kita tahu adalah benar, sebab itu kita ‎sentiasa mempertahankan apa yang kita tahu. Sedangkan kita sepatutunya tahu bahawa ‎tidak semua perkara yang kita tahu adalah benar.‎
‎5. Mempunyai ketekunan dan ketabahan.‎
Setiap sesuatu yang dilakukan memerlukan ketekunan dan ketabahan. Musuh utama ‎dalam usaha kita mencapai sesuatu kejayaan adalah kebosanan. Begitu juga dengan ‎komitmen dan minat yang mendalam apabila melakukan sesuatu yang akan membawa ‎kepada kejayaan.‎
‎6. Perspektif kendiri‎
Seseorang individu seharusnya mempunyai pandangan dalaman iaitu melihat dari dalam ‎diri apakah perkara yang dilakukan sesuai dengan prinsip diri dan etika yang telah ‎dibentuk. Di sambping itu individu tersebut harus juga melihat perspektif yang lain ‎terhadap dirinya mengenai sesuatu perkara. Kita juga harus mengenalpasti keutamaan ‎dalam sesuatu situasi. Kita juga harus menpunyai pemikiran ke hadapan.‎
‎7. Membentuk sifat merdeka.‎
Kita perlu membentuk sifat merdeka dalam membuat sebarang keputusan. Kita tidak ‎seharusnya terkongkong dengan pemikiran tertentu dalam membuat sebarang keputusan. ‎Namun begitu pandangan dan pendapat orang lain harus dipertimbangkan dalam ‎membuat keputusan.‎
BLAJA RAJIN2 JGN TGK VCD JER.. ‎

Erti tarikh lahir

Hidup manusia penuh dengan 1001 rahsia yang mampu diterokai. Hanya
menerusi tarikh lahir saja, pelbagai cara dan taktik yang telah
dikenal pasti untuk mengorek rahsia peribadi seseorang. Kali ini,
juga berkisarkan tentang tarikh lahir. Tidak seperti sebelumnya di
mana kamu terpaksa mengira, mencampurkan atau sebagainya, kali ini
kamu tak perlu bersusah payah. Tiap tarikh lahir sudah diletakkan di
dalam kategori tertentu.

‎01, 06, 11, 16, 21, 26, 31 A1
‎02, 07, 12, 17, 22, 27 B2
‎03, 08, 13, 18, 23, 28 C3
‎04, 09, 14, 19, 24, 29 D4
‎05, 10, 15, 20, 25, 30 E5

Grup A1
Kamu beranggapan bahawa cinta adalah perkara terindah dalam hidup dan
kamu suka bila jatuh cinta! Wah! Mungkin sebab itu kamu ni jarang
benar boleh hidup tanpa cinta. Sebab itu juga kamu mudah untuk jatuh
cinta atau memperoleh cinta baru setelah kecewa. Namun ini bukan pula
bermaksud kamu ni jenis playboy/playgirl. Selalunya kamu akan setia
pada yang satu tapi mudah sangat dikecewakan! Mungkin ini kerana kamu
sentiasa beranggapan bahawa orang yang kamu sayang tidak benar-benar
jujur terhadap diri kamu seperti mana kejujuran yang kamu berikan
kepadanya! Selain itu, kamu juga gemar bersama teman-teman hinggakan
kadangkala kamu sanggup kecewakan si dia semata mata untuk tidak
melepaskan peluang melakukan aktiviti kesukaan kamu bersama teman-
teman. Di kalangan teman-teman, kamu sangat boleh diharap. Namun
sikap panas baran melampau yang kamu miliki itu membuatkan ramai yang
tak begitu menyenangi diri kamu dan itu adalah kelemahan paling besar
yang kamu miliki. So, lepas ni kamu kenalah pandai-pandai kontrol
sikit perasaan baran tu jika tak nak teman-teman semakin menjauhkan
diri dari kamu!

Grup B2
Impian dan cita-cita adalah perkara yang paling penting dalam hidup
kamu. Malah kamu juga sanggup melakukan apa saja untuk memenuhinya.
Itu adalah satu sikap yang positif untuk meraih kejayaan dalam hidup.
Selain cita-cita dan impian, cinta juga dianggap sesuatu yang sangat
berharga dalam kehidupan kamu namun sifat kamu yang sentiasa inginkan
seseorang yang sempurna membuatkan kamu sukar mencari teman yang
sesuai. Kamu juga sukar untuk mempercayai orang lain. Dari segi
persahabatan, teman-teman adalah sangat penting bagi kamu malah kamu
sangat menghargai tiap persahabatan yang terjalin itu. Namun begitu,
kamu bersifat perahsia di kalangan teman-teman. Kamu bukan seseorang
yang mudah hendak berkongsi rahsia dengan orang lain biarpun teman
rapat kamu sendiri! Mungkin itu adalah sikap semula jadi yang kamu
miliki. Tak mudah percaya pada orang lain! Biasalah tu, takut dijaja
sesuka hati pula. Selain itu, kamu juga sangat gemar berfikir secara
mendalam tentang segala perkara yang berlaku. Kata orang tu, kamu
akan mengambil masa sebelum melakukan sesuatu tindakan kerana tidak
mahu menyesal di kemudian hari.

Grup C3
Kamu beranggapan kehidupan adalah pemberian Tuhan yang indah dan kamu
gemar untuk menikmati tiap apa yang kamu lakukan dalam hidup. Sikap
peramah dan baik hati membuatkan kamu disenangi ramai namun
kadangkala sikap kamu yang agak emosi membuatkan mereka kurang
menyenangi sikap kamu itu dan seolah menjauhkan diri. Bukan mereka
tak sudi lagi berkawan dengan kamu tapi sikap kamu yang 'angin satu
badan' tu kadangkala buat mereka rimas. Dalam perhubungan cinta pula,
kamu dikatakan seorang yang sangat jujur dan setia dalam percintaan.
Tapi awas, kamu tidak dapat langsung menerima sebarang bentuk
penipuan! Sekali kamu tertipu, kamu lebih rela kehilangan cinta itu
buat selama lamanya walaupun sayang itu masih ada di hati! Ini kerana
kamu teramat mementingkan kejujuran dalam perhubungan. Bagi kamu,
jika sekali kamu ditipu tak mustahil ia akan berlaku lagi di masa
depan! Itulah prinsip yang kamu pegang kuat termasuk juga dalam
hubungan persahabatan. Usah cuba menikam kamu dari belakang, buruk
padahnya nanti! Dari segi emosi, kamu mampu mengawal emosi diri kamu
bila berada di samping si dia namun kadangkala keputusan yang kamu
ambil menimbulkan kesan negatif pada si dia....

Grup D4
Dalam hidup, kamu sentiasa mempunyai matlamat yang hendak kamu capai.
Malah kamu juga sangat mengambil berat tentang impian orang lain.
Jadi tak hairan jika kamu sanggup mengetepikan keinginan sendiri demi
untuk memenuhi keinginan orang lain seperti keluarga dan teman rapat.
Bagi diri kamu, teman-teman punya pengaruh besar dalam kehidupan kamu
dan kamu juga sanggup membantu mereka dalam apa keadaan sekalipun.
Bahkan kadangkala seolah-olah mementingkan t! eman daripada keluarga
sendiri! Dari segi personaliti diri, kamu juga dikatakan sering kali
dipengaruhi oleh emosi diri tapi hanya sekejap saja. Kata orang tu,
cepat panas tapi cepat pula sejuknya. Mungkin ini disebabkan oleh
rasa kurang sabar yang kamu miliki hingga buatkan kamu selalu lupa
diri!

Grup E5
Kamu seorang yang suka diri disayangi dan dimanjakan selalu oleh
orang orang-orang yang rapat dengan kamu. Seperti juga dengan grup
C3, bagi kamu kehidupan adalah sesuatu yang menyeronokkan untuk
dinikmati. Walaupun ada pahit maungnya namun itu semua adalah perkara
normal dalam kehidupan. Tak perlu ambil serius sangat. Selain itu,
rupanya kamu suka juga suka enjoy untuk menghiburkan hati. Ops!
Jangan pula salah faham, ia bukanlah perkara yang negatif. Mungkin
sekadar keluar bersama teman-teman atau melakukan aktiviti yang
disukai untuk menghilangkan tekanan. Ini juga salah satu sebab
mengapa kamu punya ramai teman malah kamu memang punya hobi untuk
menambah koleksi teman-teman yang kamu sayangi. Keburukan kamu, punya
pelbagai impian tapi tak berusaha keras untuk mencapainya. Ini juga
disebabkan oleh sikap semula jadi kamu yang suka sangat mengambil
mudah tentang sesuatu perkara. Sebenarnya kamu mampu memperoleh apa
yang kamu impikan dalam hidup tapi selalunya ia tidak menjadi
kenyataan kerana kamu sendiri tak serius berusaha. Kamu juga gemar
melakukan kerja separuh jalan. Untuk memiliki lebih banyak kejayaan
di masa depan, kamu dinasihatkan agar lebih rajin berusaha dan cuba
ubah sikap buruk kamu tu... demi kebaikan diri kamu sendiri!

The shortest and surest way to live with honor in the world is to be
in reality what we would appear to be.

‎"Orang yg paling berkuasa adalah orang yg dapat menguasai dirinya
sendiri"‎

Doa Untuk Kedua Orang Tua

Ya Allah,
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perindahlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka.........


Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas
didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas
kesayan! gan yang mereka limpahkan padaku,peliharalah
mereka sebagaimana mereka memeliharaku.


Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan atau
kesusahan yang mereka deritakan kerana aku, atau
hilangnya sesuatu hak mereka kerana
perbuatanku,jadikanlah itu semua penyebab susutnya
dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan
mereka dengan perkenan-Mu ya Allah,
hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan
kebaikan berlipat ganda.


Ya Allah,
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku,
Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi
syafa'at untuk mereka,sehingga kami semua berkumpul
bersama dengan santunan-Mu di tempat
kediaman yang dinaungi kemulian-Mu,ampunan-Mu serta
rahmat-Mu..........


Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha
Agung, serta anugerah yang tak berakhir dan Engkaulah
yang Maha Pengasih diantara semua pengasih.


Amin Ya Rabbul Alamin..


Marilah kita kenangkan dosa kita kepada orang tua
kita. Siapa tahu hidup kita dirundung nestapa kerana
kedurhakaan kita.
Kerana kita menghisap darahnya, tenaganya, airmatanya,
keringatnya.


Istighfarlah,Istighfarlah...


Barangsiapa yang matanya pernah sinis melihat orang
tuanya. Atau kata-katanya sering mengguris hatinya,
atau yang
jarang memperdulikan dan mendoakannya.
Percayalah bahawa anak yang derhaka
siksanya didahulukan d! idunia ini.


Ayah... Ibu ampunkanlah dosa-dosa anakmu...‎

DISEBALIK NAMA EMAIL

‎ ‎
‎ ‎
Rogayah Yussuf
‎ ‎
‎1. GUNAKAN NAMA PENUH
sekiranya namanya Amirah Alias, dia menggunakan alamat emelnya sbg 'amiran_alias@yahoo.om' iaitu ‎menggunakan nama penuhnya. Ia menggambarkan bahawa dia seorang yang penuh tanggungjawab dan tak suka ‎berahsia. Dia juga boleh dipercayai dan jujur dalam setiap perbuatanya. Tapi ingat, jangan cuba perlekehkan dia.

‎2. NAMA DEPAN & TENGAH
contohnya: Amril Luqman Mohd. Dia menggunakan alamat email sbg 'amril_luqman@yahoo.com' iaitu nama awal ‎dan tengah tanpa nama bapanya. Ia menunjukkan bahawa dia seorang yang sangat menghargai dirinya sendiri dan ‎sanggup ketepikan hal org lain demi kepentingan sendiri. Selain itu, dia juga berani utk tampil di khalayak ramai dan ‎mengeluarkan pendapat dengan lantang.

‎3. NAMA & TAHUN
contoh: Nur Ashiqin ditulis sbg 'ashiqin2002@hotmail.om'. Wah! Dia dikatakan! seorang yang mempunyai ego yang ‎tinggi. Pantang sesiapa yang uba nak tentang pendapatnya. Selain itu dia jugak tak suka komitmen dlm jangka masa ‎yang terdekat ini. Kewujudan tahun di akhir nama seolah-olah memperlihatkan dia tidak luas pandangan. Bagaimana ‎dgn tahun 2003? Apakah dia juga akan turut mengubah tahun di akhir nikname itu?

‎4. NAMA SAMARAN
contoh: 'cute_lady@tokeikedai.net' Dia langsung tidak menggunakan nama penuhnya dan menggunakan nama ‎samaran yang cukup menarik. Ia menunjukkan bahawa dia seorang yang gemar hidup dalam khayalan hingga ‎kadangkala menyusahkan orang lain. Namun dia disukai ramai kerana sifat humor yang dimilikkinya membuatkan ‎org selesa bila berada disisinya. Jika diasah, dia boleh menjadi pemimpin, dgn gaya tersendiri.

‎5. NOMBOR & ABJAD
contohnya SN24275. Namanya hanya diwakili oleh abjad dan huruf saja. Ia menggambarkan bahawa dia seorang ‎yang bersikap tertutup dan memerlukan masa yang agak lama sebelum mampu 'membuka' dirin! ya kepada seseorang. ‎Itupun seadainya kepercayaan mampu diraih. Jika tidak... . kirim salam saja lah.! ‎


Cara halau hantu

Polong

Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah ‎cari kelemahannya. Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas ‎kepalanya dan tarik kain balutannya. Sudah tentu dia akan berasa malu ‎kerana dia tidak pakai apa apa pun, selain kain kapan pembungkusnya tu.

Langsuir

Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda renung balik ‎muka

dia sambil jelir-jelir lidah. Kalau tak pun tunjuk cermin muka kat dia, ‎pasti dia tersipu-sipu malu.

Pontianak

Hantu yang suka ketawa. Kalau terserempak dengan dia, kita pun mestilah ‎ketawa sama. Kalau boleh kita cuba mengilai lebih kuat dari dia, tentu ‎dia boring.


Hantu Raya

Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia. Cara ‎mengalahkannya

senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia, bagi duit raya, ‎ajak main meriam buluh, suruh kacau dodol atau jaga lemang. Tentu dia ‎tak kacau kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.

Hantu Galah

Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi.Kalau terjumpa dia, kita ‎hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada di situ.

Jerangkung

Dia ni ada kulit tapi nipis. Tinggal rangka saja, dan paling mudah ‎untuk menewaskannya. Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk ‎dan lihat gerak-gerinya mengimbangi badan untuk berdiri tegak.

Toyol

Lgi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen berguni-‎guni..nanti

dia ingat duit emas,lepas tu dia pikul bawak balik bagi tuannya...lepas ‎tu sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya kerana mana nak tukar ‎duit satu sen banyak2 tu...

Hantu Ponteng

Yang ni payah sikit nak cakap sebab,hantu-hantu ni cam korang ‎lerrr..takder kerja lain asyik ponteng keja , lepaih tu nengok e-‎mail..macam sekarang nih..sah-sah tengah baca e-mail nie..macamana nak ‎jawab..korang sendiri gak jadik hantu..jadi bawak-bawaklah buat keja ‎‎.....hehe! hehehehe‎

ANTARA CINTA DAN SUKA

Di depan orang yang kamu "cinta", jantungmu akan
berdebar-debar dengan
cepat. Di depan orang yang kamu "suka", kamu akan
selalu bahagia.
Di depan orang yang kamu "cinta", musim dingin
serasa musim semi.
Tetapi di depan orang yang kamu "suka" musim
dingin sama saja dengan
musim dingin yang indah.

Jika kamu melihat ke dalam mata orang yang
kamu "cinta", maka kamu akan bertemu.Tetapi jika
kamu melihat ke
dalam mata orang yang kamu "suka",maka kamu akan
tersenyum.

Di depan orang yang kamu "cinta", kamu tidak akan
dapat mengungkapkan
apa yang ada di benakmu.Tetapi di depan orang
yang kamu "suka", kamu dapat mengungkapkannya.

Di depan orang yang kamu "cinta", kamu cenderung
malu. Tetapi di depan orang yang kamu "suka",
kamu bisa
menunjukkan diri kamu yang sebenarnya.

Orang yang kamu "cinta", biasanya akan muncul di
benakmu setiap 2 minit.
Kamu tidak akan dapat menatap langsung ke mata
orang yang kamu cintai.
Tetapi kamu akan selalu tersenyum jika menatap
mata orang yang kamu suka.

Ketika orang yang kamu cintai sedang menangis,
kamu akan ikut menangis bersamanya.Tetapi jika
orang yang
kamu sukai menangis,kamu akan mengakhirinya
dengan kelegaan.

Perasaan dari "cinta" dimulai dari tatapan mata.
Dan perasaan "suka" dimulai dari pendengaran
telinga.

Jadi, jika kamu berhenti menyukai seseorang, yang
harus kamu lakukan adalah menutup telingamu.
Tetapi jika
kamu mencuba untuk menutup matamu, cinta akan
berbalik menjadi titisan air mata dan akan selalu
berbekas di
hatimu selamanya...‎

‎8C SEBAB SUAMI BENCI ISTERI ‎

C1. CABAR
Lelaki mempunyai ego mereka tersendiri. Jadi mereka tidak suka dicabar ‎terutama sekali oleh wanita. Wanita perlu tahu batas tindakan mereka agar ‎lelaki tidak rasa tercabar.Isteri kalau bergaduh dengan suami mulalah kata ‎‎"Kalau awak berani cubalah cari perempuan lain! Dr Fadillah kata JGN CABAR ‎SUAMI... nanti suami buat betul-betul isteri juga yg putih mata... ‎
C2. CABUL
Cabul ni bermaksud keji dari segi perangai sehingga seseorang wanita itu ‎langsung tidak malu. Misalnya bergaul bebas dgn lelaki yang bukan muhrim ‎tanpa menghirau batas pergaulan.Juga perbuatan & kata2 isteri yang tak ‎sopan (isteri hilang sifat malu)seperti keluarkan kata2 yg tidak baik pada ‎mertua... ‎
C3. CELUPAR
Wanita yg cantik akan kelihatan hodoh jika mulutnya celupar.Celupar lebih ‎kurang cabul juga. Isteri selalu cakap yang tidak manis, selalu terlepas cakap ‎pada suami sehingga membuat suami jauh hati. ‎
C4. COMOT
Terdapat wanita yg cantik tetapi comot. Comot ini samada melibatkan wajah ‎wanita itu, penampilannya yg selekeh,kerja yg dilakukan serta tindak-‎tanduknya. Contohnya, isteri bila nak keluar rumah baru nak bersolek dan ‎comel tapi kat rumah comot. Suami pula di tempat kerja asyik pulak nampak ‎yg comel2 aje... Ada isteri kata - mekap untuk suami,tapi kat rumah tak ‎praktik pun. ‎
C5. CEMBURU
Cemburu perlu dalam sesuatu hubungan.Tetapi wanita yg terlampau cemburu ‎hingga pasangannya merasa terkongkong akan membawa padah kepada ‎perhubungan mereka. Ini membuatkan lelaki akan rasa diri mereka tidak ‎dipercayai. Suami lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan... sikit2 dok ‎telefon suami kat tempat kerja. Suami baru balik kerja dah kita tanya ‎macam-macam. Suami balik lewat overtime dah syak yg bukan2... ‎
C6. CEREWET
Kata ulama hati wanita terletak pada mulutnya.Oleh itu wanita perlu ‎mengawal percakapannya. Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat. ‎Contohnya kalau suami bawa makan luar, isteri nak tempat yang class2 aje. ‎Restoran nak ada air-cond aje. ‎
C7. CINCAI
Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak ‎cincai.Dr Fadillah kata suami paling benci bila isteri cincai jaga anak...anak ‎dah masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi.... ‎
C8 CUAI
Kebiasaan lelaki tidak suka jika pasangannya cuai terutama apabila ia ‎melibatkan masa. Misalnya apabila suami menetapkan keluar jam 3 tetapi pada ‎masa yg ditetapkan isteri masih sibuk bersiap,bersolek, mengemas.Ini akan ‎membuatkan mereka benci kerana situasi sebegini. ‎
‎8C ini lambang keperibadian muslimah yang lemah akhlaknya.Berpelajaran ‎tinggi belum tentu tinggi akhlaknya. Tapi kita insan yg mudah lupa & lalai... ada ‎masa2 tertentu, mungkin juga kerana sifat suami & keadaan sekeliling yang ‎buat kita mempunyai salah satu ciri2 8C tu.Renungkanlah.....‎

‎30 persoalan kenapa lelaki masih membujang‎

‎1."Duit dah tak ada". ‎
Padahal duit disimpan untuk membeli pakaian yang berjenama.

‎2. "Nak beli kereta mewah dulu baru nak kahwin". ‎
Padahal kerja bertahun dan penat lelah tetapi masih tak cukup nak beli kereta mewah.

‎3. "Susah la nak cari yang berkenan dihati". ‎
Padahal memilih sangat,tak mau yang gemuk, kurus sangat pun tak suka.

‎4."Tak datang seru lagi kot". ‎
Padahal awek atau pakwe keliling pinggang.

‎5."Banyak sangat halangan". ‎
Padahal diri belum bersedia.

‎6."Belum bersedia la". ‎
Padahal cukup segala syarat2 nya.

‎7. "Ilmu tak cukup la". ‎
Padahal dah ada master atau PHD.

‎8."Kahwin nanti tentu susah nak kena tanggung keluarga lagi, Kalau dapat
isteri yang 2 x 5 je.Kena bimbing pulak lepas tu nak kena tanggung semua
dosa isteri, dosa sendiri tak tertanggung nie pulak nak tanggung dosa isteri".‎
Padahal tak pernah usaha untuk tingkatkkan diri sendiri dan mencari
ilmu secuk! upnya dan tak pernah mencuba pun.Padahal Allah dah berfirman yang
bermaksud Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan bergitulah sebaliknya.

‎9."Dah mencubalah tapi telah dikecewakan".‎
Padahal tak reti pon nak bercinta.

‎10."Banyak perkara nak kena fikirkan terlebih dahulu la".‎
Padahal tak buat kerja apa pon.

‎11."Busy la, banyak keje nie". ‎
Padahal pentingkan kerja daripada menunaikan sunnah nabi.

‎12."Jodoh tak sampai lagi kot".‎
Padahal jodoh dah ditentukan Allah cuma perlulah berusaha.

‎13."Perempuan nie peliklah kalau dia suka kat kita tapi tak habih2 nak
merajuk dan marah macam kita nie suka sangat" . ‎
Padahal memang dah lumrah alam sebab marah tandanya sayang.

‎14."Ye lah memang la marah tu tanda sayang tapi saya tak suka la, lepas tu
dia heret kita kehulu kehilir".‎
Padahal suka bagi muka kepada orang tu dan tak terangkan dengan jelas apa yang kita suka ‎dan tidak suka.

‎15. "Dah bagitau dah, nie kita s! uka dan nie kita tak suka, tapi masih dia
buat juga yang kita tak suka".‎
Padahal tak pernak ambil tau tentang apa yang disukai oleh org yang kita sukai. Sedangkan kita ‎selalu buat perkara yang org lain tak suka.

‎16."Saya takut la nak bercinta nanti terluka susah la".‎
Padahal banyak baca buku2 novel yg berunsurkan sedemikian.

‎17."Lelaki nie suka pasang ramai org sangat". ‎
Padahal ramai artis2 lelaki yang dipujanya dan bila jumpa lelaki kacak mula nak terhegeh-hegeh.

‎18. "Lelaki memang banyak helahlah kejap suka kejap tidak". ‎
Padahal pentingkan diri- sendiri.

‎19. "Nak carik yang solehah/soleh lah".‎
Padahal diri tak pernah solat dan quran tak pernah nak baca. Kuliah agama selalu uzur je.

‎20. "Suka yang pakai tudung labuh je". ‎
Padahal masih pakai seluar pendek,mandi masih ikut style koboi.

‎21. "Nak dapat yang berkekalan sehingga keakhir hayat". ‎
Padahal suka cemburu, suka boros, suka pada yang cantik saja, suka pada! yang kaya saja.

‎22. "Masalah la". ‎
Padahal dah tahu WORLD IS STAGE OF PROBLEM.

‎23. "Nak sambung belajarlah awek saya tu ader master atau phd malu la".
Padahal belajar2 tak pernah nak lulus. Asyik mengabaikan pelajaran sebab
dating selalu. Memang dah dungu dah....( kueng kueng kueng....:o) )

‎24. "Saya suka sangat kat dia, tapi dia tak suka kat saya". ‎
Padahal bunga bukan seekor, kumbang bukan sekuntum.

‎25. "Tak mau la bercinta, dok seorang lagi seronok,tak lah dikongkong, tak
akan terluka, jimat duit sikit".‎
Padahal mengeluh bila kesunyian, dan mula nak feeling gila-gila.Cemburu tengok org. kahwin. ‎Pantang tengok perempuan atau lelaki cantik.

‎26. "Payah la nak jaga hati masing-masing".‎
Padahal makan hati banyak sangat, sensitive sangat, lepas tu banyak makan sarang tebuan, ‎lepas tu suka sangat main hujan, main api, main mata, main2.dan sebagainya.

‎27. "Dah usaha dah, dah mandi bunga dah, dah cukup semua syarat2, tapi satu pon tak lekat. ‎Me! mang dah tak ader jodoh kot". ‎
Padahal tak ada keyakinan diri, tak ada kerpercayaan pada org lain. Suka dengar cerita daripada ‎org lain,suka buat orang yang kita sukai meluat, perangai macam setan, suka
berjudi, suka tikam nombor ekor dll

‎30. "Ramai sangat la yang suka mana satu nak pilih nie susah lah". ‎
Padahal tau boleh kahwin sampai 4 ikut sunnah.....................................‎

‎24 PERKARA JANGAN DILAKUKAN ‎

Sesungguhnya di dalam hidup kita dikelilingi oleh perkara-perkara yg ‎menyeronokkan. Tetapi itulah sesungguhnya yg. mendatangkan keburukan ‎kepada kita.

Di bawah ini terdapat 24 perkara - perkara yg. jangan dilakukan yg. ‎seharusnya kita ambil iktibar supaya kita dapat memuhasabah diri ‎sendiri. :

‎1. Jangan sengaja lewatkan solat. Perbuatan ini tidak disukai oleh ‎ALLAH s.w.t.

‎2. Jangan masuk ke bilik air tanpa memakai alas kaki (selipar). ‎Dikhuatiri terbawa keluar najis dan mengotori seluruh rumah kita.

‎3. Jangan makan dan minum dalam bekas yg. pecah @ sumbing. Makruh ‎kerana ianya merbahayakan.

‎4. Jangan biarkan pinggan magkuk yg. telah digunakan tidak berbasuh. ‎Makruh dan mewarisi kepapaan.

‎5. Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki mahal (kerana ‎berpagi-pagi itu membuka pintu berkat)

‎6. Jangan makan tanpa membaca BISMILLAHHIRRAHMANNIRAHIM dan doa makan. ‎Nanti makanan yg. dimakan adalah dari muntah syaitan.

‎7. Jangan keluar rumah tanpa niat membuat kebajikan @ kebaikan. Takut-‎takut mati dalam perjalanan.

‎8. Jangan pakai kasut atau selipar yg. berlainan pasangan. Makruh dan ‎mewarisi kepapaan.

‎9. Jangan biar mata liar di perjalanan. Nanti hati kita gelap ‎diselaputi dosa.

‎10. Jangan bergaul bebas ditempat kerja. Banyak buruk dari baiknya.

‎11. Jangan menangguhkan taubat bila berbuat dosa kerana mati boleh ‎datang bila-bila masa.

‎12. Jangan ego untuk meminta maaf kepada kedua ibubapa dan sesama ‎manusia kalau memang kita bersalah.

‎13. Jangan mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak silaturrahim..

‎14. Jangan lupa bergantung harap hanya kepada ALLAH s.w.t dalam setiap ‎kerja kita. Nanti sombong bila berjaya dan kecewa pula bila gagal.

‎15. Jangan bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur dan ‎memurahkan rezeki kita.

‎16. Jangan banyak ketawa nanti mati jiwa.

‎17. Jangan biasakan berbohong kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan ‎menghilangkan kasih sayang org kepada kita.

‎18. Jangan suka menganiaya manusia atau haiwan kerana doa makhluk yg. ‎teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH s.w.t.

‎19. Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih ‎utama dan kekal selamanya. Carilah kehidupan dunia untuk akhirat.

‎20. Jangan duduk dalam bilik air terlalu lama kerana disitulah tempat ‎tinggal jin kafir dan syaitan.

‎21. Jangan merokok dan memasang kemenyan kerana asap itu adalah makan ‎jin.

‎22. Jangan lupa membaca BISMILLAHIRRAHMANNIRAHAIM dan salam ketika ‎masuk kerumah dikhuatiri jin dan syaitan masuk bersama.

‎23. Jangan memakai tangkal kerana ALLAH s.w.t tidak sempurnakan agama ‎seseorang itu jika memakai tangkal ini adalah kerana dikhuatiri kita ‎bergantung kepada tangkal bukan kepadaNYA.

‎24. Jangan mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata jangan sebab ‎semuanya untuk kebaikan dan sesungguhnya ALLAH s.w.t itu lebih ‎mengetahui.

Yang baik itu adalah dari ALLAH s.w.t dan yg. buruk itu dari hambanya ‎juga.

Wednesday, May 19, 2004

Do U know who U are?

1. Pick your one favorite color- Blue, Green, Yellow, Red, Pink, or Purple

2. Pick 1 flower - Rose, Daisy, or Sunflower

3. Girls which do you wear? bikini or one piece. Guys which do you wear? Board shorts or speedos

4. Do you like Day or Night ?

5. Do you prefer the phone or the Internet?

6. Do you prefer dogs or cats?

7. Do you have brown, blond, or red hair?

8. Do you prefer gold or silver?

9. Would you rather go to the mall or go to the beach?

10. Now make a wish! Make sure its a good one!

* * * * * * * * * * * * * * * *********

Did you make a wish yet? Well I hope you made a wish!

Answers:

1. Blue - sweet, kind, and playful Green - polite, fun loving, and calm Yellow - happy, cute, cheerful Red - romantic, sweet, smart Pink - hyper, playful, kind Purple - fun loving, cute, sweet

2. rose - romantic; always ready to make out ** daisy - sweet; always ready to relax ** sunflower- happy and bright; always ready to have a good time

3. Girls: bikini - easy going one piece - more conservative ** Boys: board shors - fun loving Speedo's - old guys

4. Day - bright and happy ** Night - cute and romantic

5. Phone - love's to chat and have a good time ** Internet - like's to do homework

6. Dogs - happy; love's to party ** Cats - sweet; love's to party but not as much

7. Brown - mysterious ** Blond - loves to party ** Red - hot personality

8. Gold - you're into money ** Silver - you care about how you look

9. Mall - you're into fashion ** Beach - you are ready to have a fun time

Now you have to send this to 10 people with in 1 hour and you wish will come true!

Birthday can tell anything

Is your birthday day 1 of the month?
Your Life
You are very curious and dedicative. When you are interested in
something, everything else has to wait. This is your quality. But if
you learn to be more patient and complete what you have started, you
will be successful in life.

Your Love
You believe in love at first sight. You won't wait to learn more
about the person. Vise versa, people who fail to impress you will
hardly get a chance to be your friend. Your emotion is on the
extreme. You can only love or hate, nothing in between and this often
shows in your _expression. Try not to end a relationship in a quarrel.

Is your birthday day 2 of the month?
Your Life
You have great common sense but usually fail to follow through. This
might happens because you are too busy with your mission and shut
yourself from the outside world. You are clever and profound so
there's a slight chance for self-control problem.

Your Love
Your love progress slowly, and quietly. You seem to be contented with
your unrequited love. Your are a romantic and loyal lover.

Is your birthday day 3 of the month?
Your Life
You have great common sense but usually fail to follow through. This
might happens because you are too busy with your mission and shut
yourself from the outside world. You are clever and profound so
there's a slight chance for self-control problem.

Your Love
Your love progress slowly, and quietly. You seem to be contented with
your unrequited love. Your are a romantic and loyal lover.

Is your birthday day 4 of the month?
Your Life
You usually think before acting which makes your life quite easy. But
you often are the one who give yourself a hard time by being aranoid.
People might not truly understand you but you are really nice to be
around. You are cheerful and friendly.

Your Love
Still water runs deep, that's what you are. You always surprise
others with your new character when you are in love. Your love trap
often comes unexpectedly and your love life is full of surprises.

Is your birthday day 5 of the month?
Your Life
Although you are on the quiet side, but you enjoy excitement and
changes. Routine is something you cannot stand. Because of your
extreme confidence, you hardly ask others for opinion. You believe in
leading your own life, and you have got the gift in doing so.

Your Love
Nothing can stop you from making progress in your love life. Once you
are in love, you feel the ownership of your lover. A third party can
only makes your jealousy becomes worse.

Is your birthday day 6 of the month?
Your Life
You are generous with people in need, sometimes to an extreme that
people find you nosey. Your hidden courage and dedication often
surprise others. Your imagination is extremely unique.

Your Love
Your love life is on the smooth track because it grows from
friendship. Although you may not make a sweet lover but your
sincerity bring happiness to your couple.

Is your birthday day 7 of the month?
Your Life
You are sensitive to changes around you but your feeling is hardly
expressed. You hate exaggerations. Under your quiet personality, you
are rather stubborn and self-centered. These qualities are the force
behind your extreme persistence.

Your Love
You have enormous courage to please your lover. Your relationship
often progress quickly.

Is your birthday day 8 of the month?
Your Life
You have pleasant and friendly personality. People look up to your
wit and imagination. You are unpredictable and hardly complete what
you started, which sometimes create negative impact to people around
you.

Your Love
Falling in love becomes your routine. Most of the time, you are
lucky. You fascinate people with good taste but you never have enough
with one. Although your love progresses very fast, it never lasts.

Is your birthday day 9 of the month?
Your Life
You often have problem in promoting yourself, just because you don't
know how to express your true self. On the other hand, you don't
really care what they think. This is why people misunderstand you
until they really get a chance to learn about your pleasant
personality. Opposite sex find you mysterious and worth searching.
Your wit is remarkable but sometimes you are too fast to follow.

Your Love
You won't reveal your feeling even after dreaming about the same guy
over and over. Your first love lasts forever. You are responsible to
the feeling of your lover. The chance to betray your lover is none.
You have luck with children.

Is your birthday day 10 of the month?
Your Life
You are very capable. If you are a woman, you have high chance to be
a renowned workingwoman. If you are a man, your path to fame and
honor is near. As an innovator, you are not a good follower. You are
good in implementing your imagination and share it with others. You
are always well dressed.

Your Love
You often lose your love ones from being too jealous. You always feel
like you own the person you fall in love with and that often blows
your relationship.

Is your birthday day 11 of the month?
Your Life
You are gracious, elegant and prudent. People admire your qualities
and some even become jealous of you. You are realistic, flexible and
adaptable. You are remarkably kind and moral person.

Your Love
You are willing to sacrifice yourself for the one you love. Your
lover will always have your gentleness, care and loyalty. You will
always be happy to hand around the one you love.

Is your birthday day 12 of the month?
Your Life
You are friendly, humorous and full of energy. You are open-minded
and do not care for minor details. Your weak point is your hot temper.

Your Love
You are willing to start off in one-sided love affairs because you
strongly believe that you will eventually win his/her heart. On the
other hand, once you are together, you always want to do things your
way, which is often the fire starter. You usually run in and out of
love quickly.

Is your birthday day 13 of the month?
Your Life
You are sincere and easy going. Flattering and charming around are
not your style. You care so much for freedom that often leads you to
the difficult path. Because of your sincerity, most people find you
easy to be around although you are sometimes too straightforward.

Your Love
Your gentleness, care and sincerity make you an attractive person.
Even though you don't intend to be charming, but you naturally are,
especially in the eyes of opposite sex.

Is your birthday day 14 of the month?
Your Life
You are so confident that sometimes you forget about the people
around you. If you have to be in one of the two teams, you will
choose to be in the winning team. On the other hand, you are kind and
caring but above all, you care for your own benefits. Your
imagination is unique and often gets implemented shortly after it
comes across.

Your Love
You will not get soft with the one you don't really like, no matter
how hard he/she tries. But once you feel for someone you have chosen,
there's no getting back.

Is your birthday day 15 of the month?
Your Life
You are outgoing and love to be at the center of attention. From the
outside, you may seem flashy, flirty, and tricky but your true self
is strong, full of hope to be the leader. When you fail to convince
someone, you will get frustrated, and perhaps let your temper shows.

Your Love
You are emotional. Many can win your heart at once, but not for long.
This is why you hardly win a decent relationship.

Is your birthday day 16 of the month?
Your Life
You always follow the good and the right instead of listening to your
heart. Another word, you are a perfectionist. You care for every word
people say about you. You often seen isolated while you are, by
nature, curious and a dreamer who is ready to get over the edge to
make your dream comes true.

Your Love
You often fall in love with a person who is much different from you,
in age and other aspects. Your relationship grows on friendship. Love
at fist sight is not your style.

Is your birthday day 17 of the month?
Your Life
You neither want to be interfered nor have the desire to mess with
others' life. But you are friendly and occasionally a party animal.
You are always in a circle of friends. You often do things in your
own way that occasionally go beyond the acceptable limit. People may
find you childish and not very attractive in that sense.

Your Love
Your fun-loving character attracts opposite sex. Many of those are
great. You often find yourself trapped among a few great guys while
you have to choose only one.

Is your birthday day 18 of the month?
Your Life
At first glance, people think you are quiet type of person. Actually
you are cheerful, but conditionally. You will show your joyful
character only in good mood. On the other hand, when you are moody,
no one would dare to be around. Because of your emotion fluctuation
and frank character, some find you hard to be around.

Your Love
You hardly show your feeling towards opposite sex no matter how much
you like him/her. Your partner also has similar character so your
love affairs often take quite a while to flourish. Time tells it all.
Your sincerity makes you very attractive.

Is your birthday day 19 of the month?
Your Life
You are great in managing everything in your life and this is how you
gain respect from others. Because of this quality, you sometimes feel
that you are better than the rest. Extreme confidence might lead you
to the wrong path. You are a free bird and want to lead your own life.

Your Love
You love life is rather different from others'. When you are in love,
nothing can stop you. You may often fight with your partner but, soon
after that, you will make up in a way that surprises others.

Is your birthday day 20 of the month?
Your Life
You are prudent, circumspect and take things seriously. Before you
make any move, you will think of a few alternatives that might take a
while. You are patient, imaginative and target oriented. You value
friendship more than anything else.

Your Love
You usually study your partner carefully before making any move. You
never demand anything beyond the natural quality of that person. Your
sincerity doesn't bring excitement in your love life but it brings
deeply grown relationship.

Is your birthday day 21 of the month?
Your Life
You are curious and a true follower. You can please someone so much
that it seem like you are trying to charm that person. You hide your
disagreement under your smiling face. This is a charming quality of
yours.

Your Love
You are quite unlucky in love. You are loved by someone you don't
like while your dream man is so far away. Your love life is
occasionally under turbulence. Sometimes you don't have the clear
view of the guy in your heart.

Is your birthday day 22 of the month?
Your Life
You have the boss character, but not a leader. Most people look up to
you for your capability and confidence although they find you quite
stubborn. You should listen more to others. You are a unique and
charming individual.

Your Love
You hardly take the moderate track. You either love or hate someone.
Whom you call friends are the chosen ones. If any of them betray you,
you won't let them get away without having hard time.

Is your birthday day 23 of the month?
Your Life
You never live your life in the way others want you to. You are an
independent individual who loves challenges and excitement. You are
ready to face with the result of your decision. You are usually the
one your friends count on.

Your Love
Because you love excitements, you occasionally get involved in
forbidden love affairs. You may fall in love with a married person
and no one can stop you from making progress. You are very charming,
although you might not realize it.

Is your birthday day 24 of the month?
Your Life
You are very optimistic and that's why you always enjoy life. You are
gifted in entertaining others. Your friends love and trust you.
You'll be the first they come to when they are in need of someone to
speak their heart out.

Your Love
Sometimes you fall in love just because you want to be in love, not
that you really like that person. You always be seen as a sweet
couple but you can't really get over your love ones from past. Your
partner is usually crazy about you because you are remarkably
charming and romantic.

Is your birthday day 25 of the month?
Your Life
You are a warrior. No obstacle can stop you from reaching your goal.
You always keep yourself busy. This quality plus your responsibility
will eventually bring you success.

Your Love
You adore your partner as the number one priority. You value your
love one more than yourself. Your love is the greatest of all and
your have potential to get married young.

Is your birthday day 26 of the month?
Your Life
You are always curious and responsive to changes. Routine life is not
the way you choose to live. Traveling is your favourite hobby because
excitement is what you are after.

Your Love
You will not stand being around the one you dislike. Your love comes
and goes quickly. You can be deeply in love but soon after you will
be looking around for the next one.

Is your birthday day 27 of the month?
Your Life
You are sensitive and vulnerable. Tears often run down your cheeks
even when the matter is not that bad. This might be the result from
being to pessimistic. You might seem cold on the shell, but your
inner self is a kind loving person.

Your Love
You will be elegantly dressed, no matter how casually dressed your
date may be. You are demanding in love and sometimes to an
unacceptable extend.

Is your birthday day 28 of the month?
Your Life
You are a capable person but you usually underestimate your own
ability. This is the cause of missing numbers of opportunity to step
forward. If you try to give yourself a chance, you can be successful
in life. Try to see things on the bright side and you will be happier
than ever.

Your Love
You are quite unlucky in love. The one in your arm is not the one in
your heart. Your love has so many ups and downs. You often chicken
out before seeing any progress in love.

Is your birthday day 29 of the month?
Your Life
You can trust your sixth sense. Life is exciting so routine job is
not your interest. You have great ideas and fantastic imagination.
You often feel tired of things and people around you.

Your Love
You can tell what's in the mind of another person just from looking
into his/her eyes. You are paranoid and jealous and these are the
cause of fights between you and your lover. Sometimes the thing you
believe in is just your imagination.

Is your birthday day 30 of the month?
Your Life
You are always surrounded by a circle of friends. You are friendly
and fun to be with. Although you occasionally disappoint them by
being stubborn, but over all, they love your qualities.

Your Love
You want to have full control of your love and that's not a nice way
to treat your partner. You take your time in saying yes to his
wedding proposal or if you are a man, you will not propose anyone
until you are certainly confident which might take ages.


Is your birthday day 31 of the month?
Your Life
Your emotion is hard to predict. You can be sad this minute and happy
in the next. People might find it difficult to follow your emotion
and understand you. You tend to take things seriously.

Your Love
You take your time to study a person before falling in love. Once you
decide that he or she is the one, no one can stop you from making
progress, even your partner.

10 Biggest Brain Damaging Habits

1. No Breakfast -People who do not take breakfast are going to have a lower blood sugar level. This leads to an insufficient supply of nutrients to the brain causing brain degeneration.

2. Over-eating -It causes hardening of the brain arteries, leading to a decrease in mental power.

3. Smoking -It causes multiple brain shrinkage and may lead to Alzheimer disease.

4. High Sugar Consumption - Too much sugar will interrupt the absorption of proteins and nutrients causing malnutrition and may interfere with brain development.

5. Air Pollution -The brain is the largest oxygen consumer in our body. Inhaling polluted air deceases the supply of oxygen to the brain, bringing about a decrease in brain efficiency.

6. Sleep Deprivation -Sleep allows our brain to rest. Long term deprivation from sleep will accelerate the death of brain cells.

7. Head covered while sleeping - Sleeping with the head covered, increases the concentration of carbon dioxide and decrease concentration of oxygen that may lead to brain damaging effects.

8. Working your brain during illness -Working hard or studying with sickness may lead to a decrease in effectiveness of the brain as well as damage the brain.

9. Lacking in stimulating thoughts -Thinking is the best way to train our brain, lacking in brain stimulation thoughts may cause brain shrinkage.

10. Talking Rarely -ntellectual conversations will promote the efficiency of the brain.

50 Romantic things to do 4 your Boy/Girl Friend

1 . Watch the sunset together.
2 . Whisper to each other.
3 . Cook for each other.
4 . Walk in the rain.
5 . Hold hands.
6 . Buy gifts for each other.
7 . Roses.
8 . Find out their favorite cologne/perfume and wear it every time
you're together.
9 . Go for a long walk down the beach at midnight.
10. Write poetry for each other.
11. Hugs are the universal medicine.
12. Say only when you mean it and make sure they know you mean it.
13. Give random gifts of flowers/candy/poetry etc.
14. Tell her that she's the only girl you ever want. Don't lie!
15. Spend every second possible together.
16. Look into each other's eyes.
17. Very lightly push up her chin, look into her eyes, tell her you
love her, and kiss her lightly.
18. When in public, only flirt with each other.
19. Put love notes in their pockets when they aren't looking.
20. Buy her a ring.
21. Sing to each other.
22. Always hold her around her hips/sides.
23. Take her to dinner and do the dinner for two deal.
24. Spaghetti? (Ever see Lady and the Tramp?)
25. Hold her hand, stare into her eyes, kiss her hand and then put it
over your heart.
26. Dance together.
27. I love the way a girl looks right after she's fallen asleep with
her head in my lap.
28. Do cute things like write I love you in a note so that they have to
look in a mirror to read it.
29. Make excuses to call them every 5 minutes
30. Even if you are really busy doing something, go out of your way to
call and say I love you.
31. Call from your vacation spot to tell them you were thinking about
them.
32. Remember your dreams and tell her about them.
34. Tell each other your most sacred secrets/fears.
35. Be Prince Charming to her parents.
36. Brush her hair out of her face for her.
37. Hang out with his/her friends.
38. Go to church/pray/worship together.
39. Take her to see a romantic movie and remember the parts she liked.
40. Learn from each other and don't make the same mistake twice.
41. Describe the joy you feel just to be with him/her.
42. Make sacrifices for each other.
43. Really love each other, or don't stay together.
44. Let there never be a second during any given day that you aren't
thinking about them,and make sure they know it.
45. Love yourself before you love anyone else.
46. Learn to say sweet things in foreign languages.
47. Dedicate songs to them on the radio.
48. Fall asleep on the phone with each other.
49. Stand up for them when someone talks trash.
50. Never forget the kiss goodnight and always remember to say, "Sweet
dreams."